Biztosan veled is előfordult már, hogy csak ültél a telefonod vagy a laptopod előtt, és tudtad, hogy valami tartalmat posztolnod kéne a Facebookra vagy az Instagramra, de nem jutott eszedbe semmi.
Ne aggódj, ezzel nem vagy egyedül! Ebben a cikkben 10+1 ötletet adunk neked, amiket felhasználhatsz, ha legközelebb elhagy az ihlet.
1. Szavazás valamiről
Ha van egy új ötleted, akkor tarts egy szavazást róla. Ezzel kiderítheted, hogy mennyire tetszik a közönségednek. Például: „Egy új e-könyvet szeretnék csinálni. Téged milyen téma érdekelne?” Adj 4-5 példát is az embereknek, hogy tudjanak választani. A Facebooknak és az Instagram Sztorinak is van szavazás funkciója, amivel gyakorlatilag pár perc alatt elkészíthetsz egy szavazást.
2. Betekintés
Engedj egy kis betekintést a követőidnek abba, amin éppen dolgozol. Ez lehet egy screenshot a laptopodról, vagy egy recept, amit elkészítesz, vagy esetleg egy videó egy konferenciáról, amin éppen vagy. Az ilyen betekintős posztokkal lelkessé teheted a követőid. Ha ezt a poszt típust időről-időre használod, akkor egy idő után már várni is fogják a követőid az újdonságokat.
3. „Mit írnál a kép alá?”
Ossz meg egy érdekes fotót, és kérd meg a követőidet, hogy ők írják meg, szerintük mi lenne a tökéletes kép aláírás hozzá. Az ilyen posztok nem csak szórakoztatóak, de remek módszer arra is, hogy növeld az interakciót és kommenteket az oldaladon. A legjobb és legkreatívabb leírás íróját pedig akár valami apró ajándékkal is megjutalmazhatod, hogy még többen kommenteljenek!
4. Mi a kedvenc…
Mindenki szereti megosztani a kedvenc dolgait. Mindenki szeret beszélni arról, amit nagyon szeret. Indítsd be a kommenteket a „Mi a kedvenc filmed?” vagy a „Melyik a kedvenc éttermed?” típusú kérdésekkel.
5. Milyen könyvet olvasol?
Mutasd meg a követőidnek, hogy éppen mit olvasol, mit tanulsz. Lehet az egy regény, egy önismereti könyv, vagy akár egy online kurzus is. A követőidet ugyanis érdekelheti az, amit te hasznosnak tartasz. Így lehet, hogy ők is el fogják olvasni. Még hasznosabb, ha le is írod, hogy neked mi tetszett a legjobban a könyvben. Sőt, akár be is linkelheted, hogy a követőid meg tudják vásárolni, ha akarják.
6. Hogyan csináld?
Ossz meg egy lépésről-lépésre videót, ahol bemutatod, hogyan kell egy konkrét dolgot csinálni, vagy egy konkrét terméket használni. Például, ha esküvőszervező vagy, akkor készíts egy videót arról, hogyan lehet költséghatékonyan asztaldíszt csinálni. Ezt a videót nem kell feltétlenül neked készítened, azonban mindenképpen írd le, kitől származik, ha átveszed a tartalmat.
7. Trendi témák és hírek
Van esetleg valami hír, amiről mindenki beszél? Oszd meg te is a véleményedet róla. Azért vigyázz, hogy ne kerülj bele vallási vagy politikai vitákba, az nem tesz jót a cégednek. Nem kell feltétlenül megosztó témákba keverednek. Légy kreatív és járj nyitott szemmel, hátha találsz valami érdekeset.
8. Inspiráló idézet
Az inspiráló idézeteket általában sokan lájkolják és osztják meg a közösségi médiában. Az elkészítésükhöz használhatod a Photoshopot vagy a Canva alkalmazást. Ha pedig nem szeretnél órákat vesződni vele, akkor előre elkészített sablonokat is vásárolhatsz a neten – de mi inkább azt javasoljuk, hogy kerüld a sablonosságot és inkább törekedj az egyediségre.
9. Hasznos rutinok, szokások
Van valamilyen bevált reggeli vagy esti rutinod, ami szerinted hozzájárul a sikeredhez, ami segít energikusnak és lendületesnek maradnod? Ha igen, akkor oszd meg a követőiddel! Az emberek mindig szeretnek olyan tippeket hallani, amiket könnyen tudnak alkalmazni a saját életükben is.
10. Régi tartalom újra felhasználása
Nem kell mindig új tartalommal előrukkolnod! Vegyél elő egy régi blogposztot és frissítsd fel kicsit. Adj neki új címet és rakj bele új képeket, majd oszd meg a követőiddel újra.
+1. Nyereményjáték
A leginkább egy nyereményjátékkal tudod elérni, hogy a követőid megosszák a tartalmadat a közösségi médiában. Például ha feliratos pólókat árulsz, akkor kérd meg a követőidet, hogy osszák meg a kedvenc fotójukat, amin a pólódat hordják és taggeljék be rajta a vállalkozásodat. Motivációnak a legjobb fotót valamilyen nyereményben részesítheted. Vagy az is lehet, hogy kitalálhatsz egy egyedi hashtaget a márkádnak, majd megkérheted a követőidet, hogy használják. Ha pedig megosztanak valamit a hastaggel, időközönként közöttük is kisorsolhatsz valamilyen ajándékot.