A hatékony online marketing 7 legfőbb alapelve


Minőségi tartalmat kell készítened a célközönségednek – nincs olyan marketinges rendezvény vagy előadás, ahol ne hangozna el ez a kijelentés. Bármikor szóba kerül a tartalommarketing, biztos lehetsz benne, hogy az értékes és hasznos kifejezések is elő fognak bukkanni. De mit jelent ez pontosan? Miért van erre szükség és honnan tudhatod, hogy a te tartalmad valóban értékes-e?

Ahhoz, hogy alaposan meg tudjuk vizsgálni ezt a kérdést, az USA egyik legsikeresebb reklámügynökségének vezetőjéhez, Kasim Aslamhoz fordulunk segítségért. Kasim olyan márkákkal dolgozik együtt, mint a Harley Davidson, a Subway, az US Army, és az Intel. Ő a szerzője A hatékony online marketing 7 legfőbb alapelve című sikerkötetnek – amire a címben mi is utalunk.

Tartalom nélkül nincs kapcsolatépítés, nincs online marketing.

Kasim a könyvében a következő módon határozza meg az online marketing fogalmát:

„Az online marketing kapcsolatépítés.

Hogy kicsit részletesebben is elmagyarázzam: az online marketing az, amikor egy bizonyos idő alatt […] különböző csatornákon keresztül kapcsolatot építesz ki egy potenciális vásárlóval. Ezt a kapcsolatépítést kontextusba helyezett tartalmakkal lehet elérni. Minden, amit az online marketing mezején cselekszünk, a kapcsolatépítés egy mozzanata.”

A tartalmaidnak tehát – legyen az akár blogbejegyzés, videó vagy egy poszt a Facebookon – mind azt a célt kell szolgálniuk, hogy építsék a kapcsolatot a közönségeddel.

És hogy mi a célja ennek az egésznek? A végső cél természetesen a terméked vagy szolgáltatásod értékesítése, ám ehhez előbb el kell nyerned a közönség bizalmát.

A cél tehát egy bizalmon és hűségen alapuló kapcsolat felépítése.

És itt jön a képbe az értékes tartalom: minél több értéket nyújtasz valakinek, annál jobban fog az illető bízni benned és annál mélyebb lesz a kapcsolat.

Most már tehát tudjuk, hogy miről is szól valójában az online marketing és miért kell értéket szolgáltatnunk. Az sem mindegy azonban, hogy milyen hozzáállással, milyen elvárásokkal és mikor nyújtunk értéket.

Kasim zseniálisan világítja meg ezt a témát a könyvében. A 7 alapelve közül az egyik legfontosabb így szól: Légy az első (és az utolsó) aki értéket ad!

“Az „először te adj értéket” alapelv arra épül, hogy mindig neked kell az elsőnek lenned, aki értéket nyújt, és ezt feltétel nélkül teszed. A mondat második része épp olyan fontos, mint az első. Nem közelíthetsz egy „először te adj értéket” paradigmához elvárásokkal. Nincs annál rosszabb, mint az egyes marketingesek által felvett „most tartozol nekem” hozzáállás. Azért akarj először te értéket nyújtani, mert szeretnél segíteni az embereken. Segíteni pusztán a segítség kedvéért.

Amikor elkezdesz úgy adni értéket, hogy nem vársz semmit cserébe, valami varázslatos történik: elkezdenek megbízni benned.

Ne feledd, az online marketing kapcsolatépítés. Az „először te adj értéket” alapelv biztosítja a sikeres kapcsolatok legeslegfontosabb összetevőjét: a bizalmat. […]

Ezeken túl, ha elnyerted egy potenciális vásárló bizalmát, akkor olyan helyzetbe kerülsz, amelyben kérni tudsz. Ez nem azt jelenti, hogy kötelessége engedelmeskedni, csak azt, hogy a társadalmi etikett szemszögéből jobb helyzetben vagy, hogy kéréssel állj elő, és pozitív reakciót kapj.

Egyszer Ryan Deiss, a DigitalMarketer.com alapítója párhuzamot vont az „adás/kérés” helyzet és egy bankszámlára történő pénzbefizetés, illetve pénzfelvétel között. Lehetőséged van pénzt kivenni a potenciális vásárlóiddal fenntartott kapcsolati számlád terhére, viszont ez az összeg sosem lehet több, mint amennyit befizettél. Ha túlhívod a számlád, azzal rontod, esetleg tönkre is teszed a kapcsolatod. Elég észszerű gondolat, hogy be kell tenned pénzt, mielőtt felvehetnéd.”

A siker kulcsa tehát az örökös túlteljesítésben rejlik. Mindig adj többet, mint amit a vásárlód / ügyfeled elvárna. Legyél te az első aki (önzetlenül) értéket nyújt, és aztán az utolsó is, hogy a következő lépésben jó helyzetből kérhess ismét.

Értem, hogy értéket kell nyújtanom, de mégis hogyan?

Az értékes tartalom attól válik értékessé, hogy kiszolgálja a közönséged igényeit. Ezek az igények persze teljesen eltérőek lehetnek és nincs egységesen elfogadott definíció a minőségi tartalomra, mégis létezik néhány kritérium, ami támpontként szolgálhat.

Lássuk tehát, mitől válik egy tartalom értékessé:

Releváns – Ténylegesen a közönségednek szól?

A relevancia a közönséghez való illeszkedést jelenti. Összhangban van a közönség érdeklődési körével? Átérzi a fájdalompontjaikat? Ugyanazt a nyelvet beszélitek?

Ahhoz, hogy valóban releváns tartalmat tudj készíteni, először alaposan le kell kutatnod a saját célpiacod. Ismerned kell az aktuális trendeket, azokat a témákat, amelyek kiemelten foglalkoztatják őket.

Konzisztens – Összhangban van a közönség elvárásaival?

A sikeres tartalommarketing alapja a következetesség. Ha olyan tartalommal állsz elő, ami egyáltalán nem illeszkedik a korábbi tartalmaid kontextusához, az bizony csúnyán képes lehúzni az értékét.

Ez persze nem jelenti azt, hogy kerülnöd kellene a változatosságot és minden új ötletedet el kéne vetni. Nyugodtan kísérletezz és tesztelj – de maradj az ésszerű kereteken belül, őrizd meg a márkád hitelességét.

Magával ragadó – Élményt nyújt a tartalom fogyasztása?

Míg korábban elég volt, ha a tartalmad hasznos vagy szórakoztató, manapság már óriási jelentősége van a felhasználói élménynek is. Hiába írsz meg egy tartalmas, értékes blogcikket, ha első ránézésre nehezen fogyaszthatónak tűnik és mindenki azonnal bezárja az oldalt.

A modern tartalomnak szemmel szkennelhetőnek, gyorsan befogadhatónak, könnyen megoszthatónak és természetesen mobilbarátnak kell lennie. Az első benyomás nemcsak az ismerkedés terén, a marketingben is rengeteget számít.

Megbízható – Hihető vagy csak rizsa?

A hitelesség kulcsfontosságú a tartalommarketingben. Fontos, hogy hiteles forrásokat, példákat idézzünk (ahogy például mi is ebben a cikkben az USA egyik legelismertebb marketingesétől idéztünk), és figyeljünk a helyesírásra is.

Nem mindegy az sem, hogy ki a szerző, vagy kinek az ötleteit kölcsönzi, hogyan tükröződik a saját szakértelme és tapasztalata. Hidd el, a közönséged azonnal megérzi, ha a tartalmad teljesen öncélú vagy kamu szaga van.

Hasznos – Képes jobbá tenni a közönséged életét?

A legtöbb esetben a hasznos azt jelenti, hogy megvalósítható vagy praktikus.

Fontos azonban megkülönböztetni a hasznosság különböző fajtáit, egy tartalom ugyanis többféleképpen lehet hasznos. Lehet például: tanácsadás, inspiráció, technikai know-how, edukáció, betekintés, szórakoztatás – bármi, ami a márkád esetében jól működik.

A legjobb, ha megtanulsz a közönséged fejével gondolkodni. Mielőtt nekiállsz tartalmat készíteni, tedd fel magadnak a kérdést: az ideális vásárlóm / ügyfelem helyében értékesnek találnám?

Ha képes vagy az ő helyzetükbe képzelni magad és valamiféle érzelmet vagy reakciót kiváltani belőlük, akkor jó úton jársz. Talán a közönséged tanul valamit, nevet egy kicsit, talán megosztja a tartalmadat, feliratkozik a hírlevedre, vagy kommentel. 

Akárhogy is, a márkád és a közönséged között épül, fejlődik a kapcsolat. Márpedig az online marketing erről szól…

Szalanczi Zsolt

Szalanczi Zsolt

Szalánczi Zsolt vagyok, a Netreviszem alapítója. Örülök, hogy elolvastad a bejegyzésem, remélem, sikerült ismét értékes ötleteket adnom a számodra. Főként WordPress-szel és online marketinggel kapcsolatos cikkeket írok. Ezek sokat segíthetnek neked abban, hogy olyan weboldalakat készíts, amelyek minél gyorsabban minél közelebb visznek a céljaidhoz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

A 28 legjobb eszköz szabadúszóknak (2021)

Ebben a bejegyzésben szeretnénk áttekinteni a szabadúszók számára készült legjobb eszközöket, amelyek segítségével időt és energiát takaríthat meg. Ne feledje: ez valójában az üzleti élet minden

A hatékony online marketing 7 legfőbb alapelve

Minőségi tartalmat kell készítened a célközönségednek – nincs olyan marketinges rendezvény vagy előadás, ahol ne hangozna el ez a kijelentés. Bármikor szóba kerül a tartalommarketing,

HelloPack Wordpress bővítmények

Hozzáférést, és magyar támogatást biztosít a legjobb prémium WordPress bővítményekhez. Olyan eszközökhöz kapsz támogatást/ aktiválást mint Elementor Pro, LearnDash, WooCommerce Memebership és még sokminden más.

Értesülj első kézből!

Netrekész Herok
Mi van benne:
19.800 Ft helyett

9.900 Ft